Smartfonlar bizi dinləyir: mif yoxsa reallıq?

Smartfon mikrofonları bizi dinləyir? Biz bu iddiaları araşdırdıq və sadəcə aradığınız şey ola biləcək təəccüblü mobil reklamların müxtəlif izahatlarını təhlil etdik.
Hər kəs bu hekayəni eşitmişdir: Biri dostuna nə isə danışır ki, birdən onun smartfon ekranında danışdıqları ilə bağlı reklam peyda olur. Bəzi hallarda bu qəribəliyi izah etmək asandır. Ailə qurmağa hazırlaşan bir həmkarım qeyd etdi ki, onun Google axtarış sistemində axtarış etmədiyi halda, davamlı olaraq gəlinliklərin reklamları göstərilməyə başlayıb. Toydan üç ay sonra, uşaq sahibi olmağı düşünməsə də, onun axtarış nəticələrində körpə məhsulları üçün reklamlar görünməyə başladı. Burada xüsusilə müəmmalı bir şey olmadığı üçün biz sui-qəsd nəzəriyyələrini bir kənara qoya bilərik. Ancaq bəzi şeylər həqiqətən şübhə doğurur. Məsələn, tutaq ki, siz əvvəllər heç manqal almamısınız. Bir gün almağı düşündüyünü yüksək səslə qeyd edən kimi telefonunuzda birinin reklamını görürsünüz. Bu təsadüfdürmü?Bu hekayələri eşitmiş və ya onları öz təcrübəsindən yaşamış bir çox insan əmindir ki, nəhəng internet şirkətlərinin smartfon mikrofonları bizi dinləyir. Yaxşı, bu mifdir, yoxsa reallıq? Biz bu məqalənin sonrakı hissəsində bu mövzunu ətraflı araşdıracağıq, lakin əvvəlcə təklif edəcəyimiz texnoloji təcrübəmiz var.
Smartfon reklamları: Təəccüblü bir təsadüf?
İndi mif və ya reallıq sualımıza qayıdaq. Axtarış motoru nəhənglərinin niyə öküzün gözünə çarpması ilə bağlı bəzi izahatlar var ki, bu da söhbətlərinizi mikrofon vasitəsilə dinləmək kimi sui-qəsd nəzəriyyələrini ehtiva etmir.

1. İzahlar: İnternet xidmətləri dəqiq modellər hazırlayır
Keçmiş Google işçisi “ Telefonunuz Söhbətlərinizi İzləmir: Həqiqət daha qorxulu ” başlıqlı məqalədə Google və Facebook-un sizin davranışınızı təqlid etməyə çalışan rəqəmsal avatar hazırlamaq üçün maşın öyrənməsindən istifadə etdiyini qeyd edir. Müəyyən bir nöqtədə, rəqəmsal cütlüyünüz sizə o qədər bənzəyir ki, hətta nə istədiyinizi təxmin edə bilir.
Mən eşitmişəm ki, Facebook qadının sosial media lentinə nə qədər baxdığına əsasən hamilə olub-olmadığını müəyyən edə bilər.Mən bu cür telepatik qabiliyyətlərə inanmağa meylli deyiləm, amma nəzəriyyədə mütləq bir həqiqət var. Maşın öyrənməsi hər il barı yüksəldir. Yeri gəlmişkən, təhlükənin aşkarlanması üsullarımızdan biri olan davranış modelimizin də oxşar kontekstdə fəaliyyət göstərdiyini qeyd etmək lazımdır. Bu davranış modelinin əsas ideyası belədir: “Əgər o, ördək kimi şırıldayırsa, yəqin ki, ördəkdir.” Başqa sözlə, əgər fayl məlum zərərli proqram kimi davranırsa, bu, çox güman ki, zərərlidir.
İzahat 2: Səs köməkçisinin təsadüfən aktivləşməsi
Axtarış motorlarının hər şeyi bilən olmasının başqa bir izahı səsli köməkçilərin şüursuz şəkildə aktivləşməsi ola bilər. Bəzən, əslində deməsəniz belə, telefonunuz “Alexa”, “Ok Google”, “Hey Siri” və ya “Cortana” dediyinizi düşünə bilər.Bu aktivləşdirmə sözlərini açıq şəkildə söyləməyə ehtiyac yoxdur. Sadəcə belə bir şey demək köməkçini işə sala bilər. Aktivləşdirildikdən sonra köməkçi əslində hər şeyi dinləyəcək və müvafiq təkliflər verməyə başlayacaq.
Ağıllı dinamiklərdəki müstəqil səs köməkçiləri belə, gözləmə rejimində danışmağınıza daim qulaq asmır, onlara müraciət etməyinizi gözləyir. Yandırma əmrini eşitmək üçün cihaz kiçik buferdən (bir neçə saniyəlik audio yaddaş), xüsusi (və nisbətən zəif) prosessordan və konkret sözü tanımaq üçün sazlanmış səsin tanınması alqoritmindən istifadə edir.Bu cihazlar fasiləsiz işləyərkən çox az elektrik istehlak edir və internet trafikinə az təsir göstərir. Cihaz yalnız aktivləşdirmə ifadəsini eşitdikdən, serverə qoşulduqdan və qeydə alınmış məlumatları tanınmaq üçün serverə ötürdükdən sonra tam gücü ilə aktivləşir.
3. İzah: İstifadəçi domenləri
Tutaq ki, siz dostunuz və ya tərəfdaşınızla bu barədə danışdıqdan və ya ona ehtiyacınız olduğunu söylədikdən sonra dezodorant axtarmadınız . Ancaq dostunuz və ya tərəfdaşınız sizin üçün axtarış aparmış ola bilər. Beləliklə, dezodorant haqqında danışdıqdan sonra dezodorant reklamı görsəniz, təəccüblənməyin.Bu nümunədə internet xidməti tez-tez eyni məkanda vaxt keçirən, eyni Wi-Fi şəbəkəsinə qoşulan və ya eyni cihazdan ardıcıl olaraq daxil olan insanların hesablarının hansısa şəkildə bağlı olduğundan şübhələnir. Bu istifadəçilər axtarış sisteminin “təsir dairələrinə” yerləşdirilir və eyni məhsullar alış qərarını birlikdə verən bu insanlara göstərilir.Bunun doğru olduğuna əmin olmaq mümkün olmasa da, bu təcrübə internet xidməti baxımından mükəmməl məna kəsb edir.
İzah 4: Təsadüflər
İnternetdə tez-tez maraqlarıma uyğun olmayan reklamlar görürəm: sauna avadanlığı, hamiləlik testləri, dünyanın müxtəlif yerlərinə səfərlər… Yəqin ki, siz də belə reklamlara baxmısınız.Biz hamımız tez-tez axtarış motorlarından istifadə edirik. Beləliklə, dostlarınıza saunaların faydaları haqqında danışdıqdan sonra birdən təsadüfi bir sauna reklamı görə bilərsiniz. Sonra, telefonunuzun sizi izləməsi haqqında yazı paylaşa bilərsiniz. Bununla belə, eyni elanı görən insanlar saunaları qeyd etməsələr də, heç nə paylaşmayacaqlar. Telefonların dinləmə hekayəsi yayılsa da, heç kimin digər hekayədən xəbəri belə yoxdur.Bu təsadüflər düşündüyünüz qədər təəccüblü deyil. Bir misal verək: Çempionatın 1/4 finalında səkkiz komanda mübarizə aparır. Turnirdə keçirilən oyunların sayı 4 + 2 + 1 = 7-dir. Hər matçın iki nəticəsi ola bilər: ya 1-ci komanda, ya da 2-ci komanda qalib gəlir (matç heç-heçə ilə bitə bilməz). Mümkün ssenarilərin ümumi sayı yeddinin gücünə iki və ya 2^7 – 128-dir.İndi 128 mənzilli yaşayış binasını nəzərdən keçirin. Hər bir mənzilin poçt qutusuna hər bir mümkün nəticə üçün proqnoz qoysaq, bir mənzil sahibi 100% düzgün proqnoz alacaq. Bu sahibi çox güman ki, buna təəccüblənəcək və sadəcə nümunə ölçülərimizin kifayət qədər böyük olduğunu bilməyəcək.
Yanlış təcrübə nümunəsi
Bir vlogger bizimkinə bənzər bir təcrübə keçirdi. O, YouTube-da canlı yayımda olarkən bilərəkdən oyuncaq itlər haqqında danışmağa başlayıb. Sonra, saniyələr ərzində o, Google Ads-in dediklərinə uyğun reklamlar göstərdiyini sübut etdi.
Lakin bizim eksperimentimizlə bu vloggerin eksperimenti arasında mühüm fərq var: Vloggerin vəziyyətində, təcrübənin əvvəlindən mikrofon açıq idi. Beləliklə, bütün məlumatlar birbaşa Google-a keçdi və gözlədiyiniz kimi, Google həmin məlumat əsasında reklamlar göstərməyə başladı. Burada təəccüblü olan yeganə şey Google-un cavab müddəti idi. Bu təcrübə ilə reklamların inanılmaz sürətlə uyğunlaşdığını gördük.
Amma biz tamam başqa suala cavab axtarırıq:
Mikrofon bizdən xəbərsiz gizli işə salınırmı və smartfon mikrofonları bizi dinləyir və bu məlumatı serverə göndərir?
Başqa bir vacib məqam da var: Axtarış motorları yuxarıda təsvir edilən qanuni üsullardan istifadə edərək bizdən səsli məlumat toplasa da, real insanlar da bizi eşidə və dinləyə bilərlər . Bu prosesin məqsədi səsin tanınması texnologiyasını təkmilləşdirməkdir. Bəs adınızı, ünvanınızı və ya sağlamlıqla bağlı suallarınızı soruşsanız nə olar? Bunun mətn axtarışlarından heç bir fərqi yoxdur: Siz heç bir sətir əlavə edilmədən soruşduğunuz hər şeyi paylaşmış hesab olunursunuz.

Nəticə
İndi eksperimentin nəticələrinə qayıdaq. Həmkarlarım və mən tam bir həftə pərdə çubuqlarının inanılmaz maraqlı mövzusu haqqında danışdıq! Hər cür əhəmiyyətsiz məhsulların reklamları ilə bombalansa da, heç birimiz telefonlarımızda pərdə çubuqlarının reklamına rast gəlmədik.Təcrübənin reprezentativliyini təmin etmək üçün daha çox tədqiqatçıya ehtiyac olduğunu bildirməklə yekunlaşdıraq. Bu təcrübəni sınamaqla bizə qoşulun! Almaq istədiyiniz qəribə şeylər haqqında fikirlərinizi sosial media hesablarımızda paylaşın. Amma bu sözlərdəki bir neçə hərfi oxşar rəqəmlərlə əvəz etməyi unutmayın. Əks halda, gizli sözü aşkar edəcəksiniz.
Nümunə üçün qısa bir hekayə:
Bir iş yoldaşım ofis mətbəxindəki qaşıqların daim yoxa çıxmasından şikayətlənirdi. Ofis bütün e-poçtlarının sonunda ağ şriftlə “qaşıq qaşığı qaşıq qaşıq qaşıqları” yazaraq ona zarafat etmək qərarına gəldi. Ofisdə Gmail-dən istifadə edirdik. Bəs nə baş verdi? Zavallı oğlan hər zaman qaşıq reklamları görməyə başladı. Bunun arxasındakı hekayəni bilmədiyiniz zaman bu çox şübhəli ola bilər.
Sadəcə eşitdiklərinizə inanmayın və təcrübəmizə qoşulun!
Qeyd: Anti-banner və Şəxsi Baxışı aktivləşdirmək üçün Kaspersky Internet Security alətimizi istəyə görə quraşdıra bilərsiniz . Bu iki texnologiya təkcə reklamları (o cümlədən YouTube reklamlarını) bloklamır, həm də internetdə minlərlə şirkət tərəfindən istifadə edilən onlayn izləmə alətlərini bloklayır.